loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 435 تابستان 1392 نظرات (0)
نسل جديد کنسول  بازي ايکس باکس با نام «ايکس باکس وان» به همراه چند بازي شگفت انگيز رونمايي شد. مايکروسافت در اين کنسول جديد ويژگي هاي متنوعي را گنجانده است، از وجود اينترنت اکسپلورر براي وب گردي گرفته تا اسکايپ براي مکالمه صوتي و تصويري و ويژگي هايي شبيه ويندوز 8. ايکس باکس جديد پر از نوآوري است. انگار ديگر با يک کنسول بازي خشک و خالي طرف نيستيم؛ کاشي هاي زنده، ست تاپ باکس براي تماشاي برنامه هاي تلويزيوني، اسکايپ، تشخيص صوت آن هم به بهترين شکل ممکن در کنار کينکت نويد يک کنسول عالي را مي دهد . سخنگويان مايکروسافت که در مقر اين شرکت در ردموند، پذيراي اصحاب رسانه بودند، ايکس باکس وان را نسل آتي کنسول هاي بازي ناميده و آن را ابزاري همه فن حريف دانسته اند که قرار است بازي دوستان را در اقصي نقاط جهان با خود همراه کند.ايکس باکس وان شباهت زيادي به گيرنده هاي تلويزيون ديجيتالي (ست تاپ باکس) دارد و براي انجام بازي هاي ويدئويي بيش از گذشته بر قابليت هاي تلويزيون تکيه مي کند.به گزارش zoomit ،ايکس باکس وان تنها يک کنسول بازي نيست، ردموندي ها نام همه کاره را براي آن انتخاب کرده اند، ابزاري که علاوه بر بازي، برنامه هاي تلويزيوني، موسيقي، مکالمه صوتي و تصويري و وب گردي را نيز به اتاق نشيمن شما اضافه مي کند.

ايکس باکس وان مايکروسافت، يک راه حل جامع براي سرگرمي است. با اين وسيله قادر به اجراي بازي هاي خارق العاده خواهيد بود؛ اما علاوه بر اين، امکان تماشاي سريال هاي تلويزيوني يا برنامه هاي ورزشي را نيز خواهيد داشت. ايکس باکس سيستم عامل خاص خود را دارد که از رابط کاربري شبيه ويندوز 8 بهره مي برد و دانلود و نصب اپليکيشن هاي مختلف روي آن امکان پذير است.اين وسيله از يک بدنه مشکي برخوردار بوده و درايو آن نيز بلو‌ري است. ايکس باکس به صورت افقي روي سطح قرار مي گيرد و کار مي کند. ردموندي ها با AMD همکاري مشترکي را براي طراحي و توليد پردازنده 40 نانومتري ايکس باکس وان داشته اند، پردازنده اي که 8 هسته CPU و GPU دارد. کنسول جديد همچنين داراي 8 گيگابايت حافظه رم، 500 گيگابايت ديسک سخت، درگاه USB 3.0 و شبکه واي‌فاي با استاندارد 802.11n است.اين وسيله يک کنسول بازي صرف نيست. ايکس باکس وان شبيه ست‌تاپ باکس ها عمل مي کند. اين وسيله داراي ورودي HDMI است تا بين گيرنده ديجيتال يا ريسيور و تلويزيون شما قرار گيرد و به مديريت برنامه هاي تلويزيوني بپردازد. به اين ترتيب کاربر قادر خواهد بود در کنار اجراي بازي، برنامه هاي تلويزيوني را نيز تماشا کند. حتي مي توان در کنار مشاهده برنامه هاي تلويزيوني، به وب گردي، مکالمه ويدئويي و ...نيز پرداخت.


يک حسگر کينکت درقسمت وسط و جلوي دستگاه

تمرکز اصلي در کينکت جديد روي کنترل دستگاه از طريق دستورات صوتي بوده است، قابليتي که در ايکس باکس 360 نيز وجود داشت اما هيچ وقت خوب کار نمي کرد. در ايکس باکس وان تنها کافي است عبارت Xbox On را به زبان بياوريد تا دستگاه روشن شود، يا بگوييد Go to TV تا وارد برنامه هاي تلويزيوني شويد، يا بگوييد Go to Internet Explorer تا مرورگر وب اجرا شود. مايکروسافت ادعا کرده که ميکروفون دستگاه نسبت به قبل کاملا تغيير يافته و از ميکروفون قدرتمندي در آن استفاده شده است.به گزارش the verge ، اين ميکروفون قادر است صداي انسان را حتي در نويز شديد محيطي نيز تشخيص دهد. در کينکت جديد از يک دوربين 1080p استفاده شده که به لنز عريضي نيز مجهز است. از اين دوربين براي مکالمه ويدئويي اسکايپ نيز استفاده مي شود. قابليت ديگر کينکت جديد که بسيار جذاب و خلاقانه نيز به نظر مي رسد، امکان تشخيص کنترلر يا دسته بازي جديد است که باعث تعامل بيشتر در بازي ها مي شود.


کنترلرهاي جديد

مايکروسافت در مراسم رونمايي، از دسته بازي يا کنترلر جديد ايکس باکس وان نيز پرده برداشت. در کنترلر جديد نزديک به 40 تغيير فني و نوآوري جديد اعمال شده است. بزرگ ترين تغييرات در اين کنترلر مربوط به ارگونومي جديد و تريگرهاي تازه براي ايجاد ويبره در آن است. کنترلر جديد ايکس باکس ارتباط نزديک تري با حسگر کينکت دارد تا تنظيمات و کنترل بيشتري در اختيار کاربر قرار گيرد و امکان همگام سازي بازي بازيکنان نيز ميسر شود.کينکت جديد داراي دوربين فول  اچ دي از نوع RGB با سرعت ۳۰ فريم در ثانيه است که حسگرهاي آن قدرتمندتر از قبل شده است.در ايکس باکس وان از رابط کاربري کاملا جديدي استفاده شده است. اگرچه اين رابط کاربري به طور کامل نسبت به قبل تغيير کرده، اما براي کاربران ويندوز 8 کاملا آشنا ست. صفحه اصلي شبيه صفحه استارت ويندوز 8 است و برنامه و بازي ها در قالب کاشي ها فهرست مي شود. بخش هاي مختلف جدا از بازي در اين رابط کاربري به خوبي ارتقا يافته و امکان نصب نرم افزارهاي سازگار با ايکس باکس در آن ميسر شده است. دسترسي به برنامه هاي تلويزيوني نيز در آن به خوبي در نظر گرفته شده تا کاربر به راحتي بتواند از ايکس باکس وان به عنوان يک ست تاپ باکس قدرتمند بهره ببرد.مايکروسافت از سيستم عامل ايکس باکس وان با نام Xbox OS که به گفته آن ها ترکيبي از 3 سيستم عامل است، پرده برداري کرد. سيستم عاملي که همچون ويندوز 8 و ويندوز فون 8 از هسته NT ويندوز بهره مي برد. اين سيستم عامل به صورت پيش فرض به همراه اپليکيشن هايي همچون اسکايپ و اينترنت اکسپلورر عرضه مي شود. يکي از قابليت هاي کليدي ايکس باکس وان قابليت اجراي همزمان 2 نرم افزار روي صفحه است.


ايکس‌باکس لايو

ايکس باکس لايو بخش درآمدزاي پلتفورم سرگرمي مايکروسافت است و ردموندي ها آن رانيز به روز رساني کرده اند. از جمله قابليت هاي جديد اين سرويس مي توان به Game DVR اشاره کرد. اين قابليت به کاربر امکان ضبط ويدئو از بازي  و سپس ويرايش و اشتراک گذاري آن را مي دهد. مايکروسافت در کنفرانس خود 15 عنوان بازي انحصاري ايکس باکس را نيز معرفي کرد. بازي هايي که همه در سال اول عرضه ايکس باکس وان وارد بازار خواهد شد. EA و Activision نيز ازعرضه بازي هاي خود براي ايکس باکس وان خبر دادند.


تلويزيون

ايکس باکس وان گزينه هاي متنوعي را براي برنامه هاي تلويزيوني در اختيار کاربر قرار مي دهد. مايکروسافت قرار است از طريق کابل يا ماهواره نيز دسترسي کامل به برنامه هاي تلويزيوني در ايکس باکس وان را ايجاد کند. ايکس باکس وان از طريق ورودي HDMI بين تلويزيون و گيرنده ديجيتال قرار مي گيرد تا کنترل کامل تلويزيون را در اختيار گيرد. امکان دسته بندي برنامه ها يا مشاهده برنامه هاي محبوب از طريق ايکس باکس وجود خواهد داشت. نرم‌افزار SmartGlass که روي تلفن هاي هوشمند و رايانه هاي لوحي نصب مي شود با بخش تلويزيون ايکس باکس وان نيز سازگار شده است تا کنترل کنسول از طريق ابزارهاي موبايل ميسر شود.

روزنامه خراسان

براي دريافت جديدترين اخبار و مطالب روزانه در ايميل تو خبرنامه عضو شويد


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 303
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 3,182
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,182
  • بازدید ماه : 111,473
  • بازدید سال : 655,590
  • بازدید کلی : 7,011,117
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله