loading...

مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی

ورزش

وبلاگی بازدید : 609 شنبه نظرات (0)

مرکز، اصطلاح متداولی است که برای توصیف ماهیچه‌هایی که ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند، بکار می‌رود. تمرینات بسیاری از ورزشکاران، تنها به این امید که ناحیه‌ی میانی بدنشان شش‌تکه شود، روی عضلات مرکزی‌شان متمرکز می‌شود.

علاوه بر زیبایی ظاهری، عضلات مرکزی قوی، باعث استحکام ستون فقرات می‌شوند و می‌توانند به طرز ایستادن یا نشستن درست کمک کنند. استحکام ستون فقرات و وضعیت قرار گرفتن درست، به کاهش درد پشت نیز کمک می‌کند.

عضلات راست شکم (رکتوس)

عضلات راست شکم (رکتوس) (به اختصار عضلات شکم) معروف‌ترین عضله‌ی مرکزی است که از پایین دنده و جناغ تا جلوی لگن شما کشیده شده و مسئول خم کردن ستون فقرات به جلو و همچنین به طرفین می‌باشد.

این عضلات شکم، در بازدم قوی که با فشرده‌سازی حفره‌های شکمتان برای خارج کردن هوا از ریه‌ها انجام می‌شود نیز نقش دارند. عضلات شکم شما توسط یک بافت فیبری به نام لینه آ آلبا (به معنی خط سفید) به دو نیمه تقسیم می‌شوند. لینه آ آلبا به عضلات شکم، ظاهر شش تکه‌ی مشخصی می‌دهد که در افراد بسیار لاغر قابل مشاهده است.

وبلاگی بازدید : 333 سه شنبه نظرات (0)

منصرف شدن از مصرف کافئین، قند و شکر یا حتی نوشابه‌های انرژی زا، می‌توانند بلافاصله باعث شوند احساس کنید انرژی گرفته‌اید!

اول بیابید که چرا همیشه احساس خستگی یا بی حوصلگی دارید، سپس راه‌های طبیعی ما برای افزایش انرژی و زنده کردن بدن و روحتان را امتحان کنید.

عمومی ترین موارد خستگی

خستگی به علت خالی شدن ذخایر انرژی بدن اتفاق می‌افتد، و ذخایر انرژی هم بدلایل متعددی همچون خستگی ذهنی، استرس یا خواب ناکافی خالی می‌شوند. آمارها نشان می‌دهند اشخاصی که بیشترین شکایت را از خستگی و بی حوصلگی دارند، شهر نشینان هستند!

عدم فعالیت‌های فیزیکی، زندگی بدون تحرک، و برنامه‌ی غذایی ناسالم به این احساس خستگی دائمی منجر خواهد شد. تمام کارهای ما، بر بدن ما تأثیرگذارند، چه از آنها لذت ببریم و چه نه.

بنعوان مثال، حتی اگر کاری که از آن لذت می بریم را برای مدت زیادی انجام دهیم، یا اینکه با عجله آن کار را انجام دهیم، می‌تواند انرژی ما را گرفته و خسته‌مان کند! روانشناسان، به این نوع خستگی «استرس لذت بخش» می‌گویند.

وبلاگی بازدید : 1312 پنج شنبه نظرات (0)
پاها ستون‌هاي بدن هستند و اگر پاهايي قوي داشته باشيد، كارهايي مانند بالا رفتن از پله و حمل اجسام سنگين برايتان راحت‌تر خواهد بود. اين در حالي است كه بيشتر افراد تمركز خود را روي تناسب نيمه فوقاني بدن معطوف مي‌كنند و در نتيجه از انجام نرمش‌هاي تقويت‌كننده عضلات پا باز مي‌مانند.

فراموش نكنيد هميشه بايد حركات ورزشي را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه مكمل هم باشند و همه گروه‌هاي عضلاني را به كار وادارند. فقط در اين صورت است كه عضلات شما به طور هماهنگ رشد كرده و منظره متناسبي به بدن مي‌بخشند. پا از عضلات مختلفي تشكيل شده است. عضلات همسترينگ كه نقش آنها عمدتا خم كردن زانو است قسمت پشتي ران را تشكيل مي‌دهد. براي تقويت عضلات همسترينگ مي‌توانيد از تمرين‌هاي زير استفاده كنيد:

بقیه در ادامه مطلب . . .
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟


    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 263
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 394
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 6,265
  • بازدید ماه : 4,364
  • بازدید سال : 107,493
  • بازدید کلی : 5,948,480
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله